Sommerens nyheter hos Optikkhuset Grimstad

Endelig er sommeren her. Det er tid for å spise is og reker, bade langs kysten, høre bølgene skvulpe mens måkene skriker – og ikke minst så er det høysesong for solbriller!

Årets unike solbrillesesong

Det er en helt unik solbrillesesong i år. De siste årene har dessverre vært preget av pandemi, uro og krevende tider i verden – og dette treffer faktisk og optikerbransjen. Hovedlagrene til flere av verdens ledende italienske brillemerker er allerede tømt. Det er svært vanskelig å få tak i solbriller fra merker som Celine eller Dior. Så, er du en av de som tenker at du vil investere i et nytt solbrillepar i år, ja da er du smart hvis du slår til raskt!

Heldigvis har vi en gladnyhet til deg: Optikkhuset Grimstad bugner over av sesongens ferskeste nyheter, og vi gleder oss til å presentere dem for dere!

Sesongens it-brille fra Christian Dior finner du hos oss!

Sesongens it-brille fra Christian Dior finner du hos oss!

Sommerens klassikere

Solbrillegalleriet er proppfullt av nyheter. Du finner tidløse klassikere fra Celine, Dior og Fendi. Vi har og en rekke solbriller Oakley og Serengeti, disse er uslåelig til aktiviteter i den deilige sommervarmen. I tillegg har vi solbriller av eksepsjonell kvalitet fra hele verden, blant annet japanske TVR og Masunaga. Vi hjelper deg med å finne din nye solbrillefavoritt!

En elegant og gøy solbrille gjør ethvert sommerantrekk komplett. Vi har mange tøffe solbriller til herre! 

Re-lansering av Bottega Veneta

Endelig kan vi avsløre at vi har re-lansert det italienske luksusmerket Bottega Veneta. Bottega Veneta ble grunnlagt i 166 i Vicenza, Veneto, av Michele Taddei og Renzo Zengiaro. Deres intrecciato skinn-fletting ble en hit med en gang, og er en klassiker og et kjennemerke som har fulgt Bottega Veneta i alle år. Merket har en non-branded filosofi, og reklamerte med deres kjente slagord «When your own initials are enough». Helt fra start ble Bottega Veneta et merke som produserte understaded skatter.

I juni 2018 gikk Bottega Veneta gjennom en forvandling, da unge Daniel Lee tok over rollen som kreativ direktør. På den tiden var han kjent for sitt arbeid fra tiden han jobbet for Celine under Phoebe Philo. Etter hans overtakelse ble merket brakt inn i en ny æra, og designene hans fikk fort kult-status blant moteelskerne. «Nye» Bottega Veneta ble fort kallenavnet på merket, med deres rene og essensielle plagg og tilbehør, som kom akkurat i tide for moteelskerne, etter «Old» Celine (Celine under Phoebe Philo). Bare atten måneder inn i sin nye rolle var Lee sitt arbeid allerede anerkjent, og han mottok en rekke høytstående motepriser, deriblant Årets merke og Årets designer. November i fjor markerte slutten for Lee hos Bottega Veneta, og Matthieu Blazy ble utnevnt som ny kreativ direktør. Hans design for merket har fokus på deres eksepsjonelle håndverk og unike kreativitet.

Vi gleder oss til å vise dere nyhetene våre fra Bottega Veneta!

Et knippe av utvalget vårt fra Bottega Veneta. Du er hjertelig velkommen innom oss for å ta en nærmere titt.

Et knippe av utvalget vårt fra Bottega Veneta. Du er hjertelig velkommen innom oss for å ta en nærmere titt.

Vi gleder oss til sommeren på Optikkhuset, velkommen!